Dnes je pondelok, 08.marec 2021, meniny má: Alan, Alana
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Ako Covid zmenil naše beauty nákupné správanie?

január 18, 2021 - 13:28
S príchodom nového roka už tradične očakávame nové trendy, a to v akejkoľvek oblasti. Na základe dostupných dát z uplynulých rokov tak odborníci vytýčia smer, ktorým sa ako spotrebitelia budeme podvedome uberať.
Foto: 
Foreo

Minulý rok bol však dôkazom toho, že aj čísla a štatistiky sa môžu zmýliť. Stačí jeden nepredvídateľný vplyv akým je COVID, a  naše správanie sa obráti naruby. A takto to počas minulého roka dopadlo vo svete krásy.

foreo3.jpg

Foto: 
Foreo

Predpoklad #1: Pokles predaja kozmetických produktov
Keďže sa celý svet oveľa intenzívnejšie zaoberá otázkou udržateľnosti, jedným z predpokladov pre rok 2020 bol aj pokles nákupov kozmetických produktov. Nakoniec bol však pravdou presný opak! Len vo Veľkej Británii totiž výrazne vzrástol predaj pleťových produktov, pričom od januára do októbra jeho objem vzrástol o celých 54 % v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2019. Tento nárast sa však netýka len Veľkej Británie, bol celoplošný. Predaj pleťových krémov celosvetovo vzrástol o 67 %, predaj čistiacich pleťových prípravkov o 66 %, pleťových súprav o 57 % a predaj pleťových sér o 32 %.

Jedným z dôvodov tohto javu môže byť aj pandémia, ktorá mnohých z nás uväznila v podmienkach home officu. Mnohí z nás si preto určite povedali, že ideálnejší čas na detox od dekoratívnej kozmetiky neexistuje. Svoju pozornosť sme preto mnohí upriamili na snahu o dosiahnutie krajšej a zdravšej pokožky, pričom nás často nezastavila ani nedostupnosť vybraných produktov na domácom trhu.

Predpoklad #2: Červený rúž
Všetci make-up artisti a beauty redaktori nás v závere roka 2019 uisťovali, že sa v roku 2020 do ulíc vráti kombinácia červených pier a odvážne nalíčených očí. Pandémia a nosenie rúšok však tento predpoklad obrátila doslova hore nohami. Z pochopiteľných dôvodov sa naša pozornosť presunula z pier k očiam nehovoriac o tom, že podľa výskumu Business Insider z augusta 2020 nosenie rúšok úplne zmenilo aj náš spôsob líčenia.

Tento fakt potvrdzujú aj údaje o predajoch, ktoré sú celkom iné než v predchádzajúcich krízach. V období minulých hospodárskych nepokojov to bol totiž práve rúž, ktorého predaje výrazne stúpli. Tohtoročný výskum spoločnosti Kantar ale preukázal, že predaje v kategórii "starostlivosť o pery" sa len na Amazone mesačne prepadli o 15 %. Na druhej strane však vzrástli predaje očného make-upu, a to až o 204 %! Na Youtube a Tiktoku sa dokonca vyrojili videá s hashtagom "MaskMakeup odkazujúce na líčenie zamerané na oči. Svoj vlastný materiál v tomto duchu dokonca vytvoril aj online magazín Vogue Business, ktorý za normálnych okolností uprednostňuje kozmetické nástroje a profesionálnu starostlivosť o pokožku pred samotným líčením.

Predpoklad #3: Silne krycí make-up
Ešte nedávno sme vďaka niekoľkým vrstvám krycieho mejkapu zakrývali väčšie i menšie nedostatky pleti, jesenný prieskum spoločnosť FOREO a OnePoll UK z roku 2020 však hovorí o zmene. Prieskumu sa zúčastnilo 2 000 žien vo veku od 18 do 34 rokov pričom sa zistilo, že len každá piata z nich si ráno nastavuje budík skôr, aby sa stihla pripraviť na videokonferenciu, a 40 % žien si napríklad vypína kameru, pretože nie sú spokojné so stavom svojej pleti.

foreo1.jpg

Foto: 
Foreo

Zdravá pokožka tak na seba v Zoom prostredí strhla väčšinu pozornosti. Od začiatku prvej vlny pandémie si ženy dvakrát častejšie kupovali pleťové kozmetické produkty, pričom až 60 % z nich sa menej spolieha na účinky dekoratívnej kozmetiky.

Bezhlavé míňanie strieda rozumná investícia
V priebehu minulého roka sa teda starostlivosť o pleť stala novým základom. Podľa FOREO ankety až 96,5 % respondentov uprednostňuje investície do produktov, ktoré pleti doprajú správnu starostlivosť pred tými, ktoré ju skrášlia len na krátky čas. Vďaka pravidelnej, premyslenej a efektívnej starostlivosti z ich tvárí tiež zmizlo viacero problémov, ktoré v minulosti bežne ukrývali pod dekoratívnou kozmetikou.

Okrem bezhlavého míňania peňazí na neefektívne produkty by sme sa v roku 2021 mali preto oveľa viac zamýšľať aj nad tým, či je daný nákup len naším rozmarom alebo aj dobrou investíciou. To je totiž jediná cesta, na ktorej konci nájdeme dlhodobé výsledky.

Zdroj: FOREO

- - Inzercia - -